Even voorstellen... - Reisverslag uit Groot-Ammers, Nederland van Werkgroep Uganda - WaarBenJij.nu Even voorstellen... - Reisverslag uit Groot-Ammers, Nederland van Werkgroep Uganda - WaarBenJij.nu

Even voorstellen...

Door: Janne

Blijf op de hoogte en volg Werkgroep

31 Oktober 2017 | Nederland, Groot-Ammers

In onze allereerste blog willen wij ons even voorstellen... Je komt erachter wie wij zijn, wat we dagelijks doen, en waarom wij ons willen inzetten voor het project in Bukulula.

De deelnemers:

Geerke
Ik ben Geerke de Bruijn en ik ben 19 jaar. Ik woon op dit moment op kamers in het gelukkige Ede. Ik zit in het 1e jaar van de opleiding communicatie en volg dit op het CHE. Ik hou van winkelen, lekker eten met vrienden en niet te vergeten een vakantie naar de zon. Ik ga mee naar Uganda omdat ik daar mijn steentje wil bijdragen in het werk dat ze daar doen. Ik wil daar onze kennis uitdragen zodat zij iets kunnen leren van ons, maar ik wil ook zeker wat leren van hun!

Janne
Hé, Ik ben Janne Brokking. Ik woon in het mooiste gedeelte van Groot- Ammers namelijk op Gelkenes. Op dit moment zit ik in het 2e jaar van mijn opleiding op het Hoornbeeck College in Gouda. Ik volg daar de opleiding Onderwijs Assistent. Doordeweeks ben ik vier dagen in Lopik te vinden op een basisschool. Daar loop ik een half jaar stage. Ik vind het leuk om met kinderen bezig te zijn, maar ik weet nog niet zeker of dat dit ook echt iets voor mij is. Ik hou van gezellige dingen doen met vrienden of familie, winkelen en lekker eten. Ik ga mee naar Uganda, omdat het mij een erg bijzondere ervaring lijkt. Waarvan ik heel veel hoop te leren!

Joost Jongeneel
Hallo, ik ben Joost Jongeneel ben 17 jaar en woon in Groot-Ammers. Ik zit in het eerste jaar van bedrijfskunde CHE. In mijn vrije tijd werk ik bij de Emté, en sport ik graag. Verder houd ik er ook van om met vrienden wat te doen. Ik ga mee op reis, omdat ik daar graag wat wil betekenen. Daarnaast is het een ervaring om zelf in Afrika te zijn en alles mee te maken.

Daan
Hallo ik ben Daan Burggraaf en ik ben op het moment van typen 23 winters oud.
Doordeweeks woon ik bij mijn ouders in Groot-Ammers en in het weekend eigenlijk ook. Ik werk fulltime als timmerman bij Meerkerk Houtbouw. Daarnaast ben ik op dit moment bezig met een opleiding mbo 4. Het leuke aan mijn werk vind ik het werken met mijn handen en het maken van mooie producten samen gaat met het sociaal contact tussen collega’s. Dit hoop ik dus in Uganda ook mooi te kunnen combineren. In mij vrije tijd sport ik graag en verder zal je mij vaak vinden bij familie of vrienden. Als ik dan nog tijd over heb slaap ik. Ik wil graag mee naar Uganda om dat het mij een mooie ervaring lijkt. Het lijkt me leuk en dankbaar om voor en met de mensen daar te werken en bezig te zijn. Ik hoop wat van mijzelf met hun te kunnen delen maar ook denk ik dat ik heel veel van hun kan leren. Verder denk ik dat het goed is om zelf te zien en te ervaren wat armoede is.

Jan-Willem
Ik ben Jan-Willem van Andel en ik ben 24 jaar. Ik werk als boekhoudkundig medewerker bij Florys in Hardinxveld-Giessendam. Ik hou van sporten, met name wielrennen, maar ook schaatsen en hardlopen vind ik erg leuk. Daarnaast zoek ik graag met vrienden de gezelligheid op. Ik heb erg veel zin om komende zomer naar Uganda te gaan. De reden hiervoor is, naast dat het een uitdagende en fantastische ervaring zal zijn, dat ik de mensen in Bukulula wil helpen met het project daar en ik verwacht dat ik meer ga beseffen dat wij het in Nederland heel erg goed hebben.

Theo
Hoi ik ben Theo Hakkesteegt 24 jaar oud. Ben inmiddels alweer wat jaartjes aan de slag als loodgieter bij Hakkesteegt installatietechniek. In me vrije tijd rommel ik graag wat op de boerderij bij mijn broer of ga er opuit met vrienden. Verder vind ik het leuk om actief bezig te zijn dus een rondje hardlopen komt ook nog wel eens voor.
Heb weer erg veel zin in deze werkvakantie naar Uganda zeker ook na de ervaring die ik vier jaar gelden heb opgedaan in Tanzania. Ik hoop weer veel te beleven en kennis uit te wisselen met de mensen daar. Want ik ben ervan overtuigd dat zij veel van ons kunnen leren maar wij misschien nog wel meer van hun. En de potjes voetbal en het drummen op een oude jerrycan heb ik stiekem wel gemist ;-).

Aron
Ik ben Aron Boer, 23 jaar en woonachtig bij mijn ouders in Groot-Ammers. Op dit moment ben ik bezig met afstuderen bij Bongers Architecten voor mijn studie Bouwkunde. Mijn passie ligt op het gebied van duurzaamheid. Dit kan gekoppeld worden met de reden waarom ik mee ga naar Bukulula: Mijn steentje bijdragen aan het verbeteren van de wereld.
In de zomer van 2013 ben ik in Tanzania geweest op werkvakantie. Hier heb ik ervaren hoe goed we het hebben hier in het westen. Door alle drukte vergeet ik dit wel is. Daarom is het ook goed om weer naar Afrika te gaan om weer te ondervinden hoe gelukkig je kan zijn met bijna niets.

Marilyn
Ik ben Marilyn Verhoeff, 17 jaar en ik woon in Groot-Ammers. Ik zit in mijn examenjaar vwo 6 en hoop volgend jaar te beginnen aan de studie geneeskunde aan het Erasmus. Ik hou van muziek maken, lezen en genieten van vrienden en familie om mij heen. Ik ga mee naar Uganda, omdat ik hoop dat dit een onvergetelijke ervaring zal zijn. Ik hoop dat wij als groep met elkaar een lichtje kunnen zijn, ons geloof kunnen uitdragen en mensen kunnen helpen die in moeilijkheden zitten. Daarnaast hoop ik ook veel te kunnen leren van de mensen daar, van hun visie op het leven. Ik hoop dat ik me meer bewust ga worden van alle zegeningen die ik hier in Nederland heb ontvangen en meer dankbaarheid daarvoor zal hebben. Met elkaar kunnen we het verschil maken!

Rhodé
Ik ben Rhodé van der Vlist, 20 jaar en ik woon bij mijn ouders in Groot-Ammers. Op dit moment zit ik in het derde jaar van de opleiding Verpleegkunde op de CHE en werk ik bij Gemiva gehandicapten zorg als begeleider. Ik hou van gezelligheid met familie en vrienden, zoals samen een drankje doen, lekker eten en kletsen. De reden waarom ik mee ga naar Uganda is, omdat ik meer hoop te leren over hoe wij als westerse mensen goede hulp kunnen bieden en hoe de mensen daar invulling aan hun leven geven. Hierbij vindt ik het erg belangrijk om het gesprek met de lokale mensen aan te gaan en samen met hen te bouwen aan een betere toekomst.

Esther
Ik ben Esther van der Vlist, en ik ben 18 jaar. Ik woon bij mijn ouders op Liesveld, in het prachtige dorp Groot-Ammers. Ik ben 1e jaars pabo student op de CHE en ik werk bij tankstation Mons. Ik hou van gezelligheid samen met vrienden en familie, zwemmen, zingen, rhönrad, winkelen, lekker eten en natuurlijk heel veel kletsen. Ik ga mee naar Uganda omdat ik daar graag mijn hulp aan wil bieden. Ik hoop dat ik de mensen iets kan leren, maar bovenal iets van hun. Er zijn zulke grote culturele verschillen en ik denk dat beide partijen daar veel van op kunnen steken.

Marilène
Ik ben Marilène van der Ree en ik ben 19 jaar oud. Dit (school)jaar ben ik begonnen met de studie Rechtsgeleerdheid aan de Erasmus Universiteit te Rotterdam. Naast mijn studie ben ik veel aan het sporten. Dit doe ik thuis, maar ook ben ik te vinden in de sportschool van Groot-Ammers. Verder vind ik het heerlijk om tijd door te brengen met mijn vrienden en familie en kan ik genieten van een goede serie of een goed boek.
Ik ga mee naar Uganda, omdat ik daar mijn steentje wil bijdragen in de opbouw van het leven daar. Daarnaast hoop ik niet alleen praktisch tot hulp te kunnen zijn, maar ik hoop ook dat ik wat mag leren van de mensen daar en dat we waardevolle gesprekken mogen hebben en met waardevolle herinneringen en lessen terug mogen komen.

Ronald
Hoi hoi, mijn naam is Ronald Bloemendal. Momenteel ben ik 22 jaar en woon ik in Groot-Ammers op het schitterende achterland. Sinds korte tijd werk ik bij Intro Personeel op de vestiging in IJsselstein. In mijn functie als Recruiting Consultant bemiddel ik tussen mensen en bedrijven. Op mijn werk ben ik veel tussen de mensen waar ik enorm van geniet. In mijn vrije tijd ben ik veel te vinden bij vrienden. Ik ga mee naar Uganda omdat ik enerzijds financiële en fysieke steun wil geven en er anderzijds ook bewust van wil worden hoe je met minder middelen ook heel gelukkig kan zijn.

Marit
Heei, Ik ben Marit Brokking, 16 jaar oud, examenjaar havo 5 op het Driestar Colllege. Ik woon op Gelkenes in Groot-Ammers. Ik vind het leuk om in mijn vrije tijd met vrienden af te spreken. Ik heb mezelf opgegeven, omdat ik vind dat elke jongere zo'n ervaring moet meemaken. We zijn allemaal erg gewend aan luxe, daarom is deze reis voor mij ook een grote uitdaging. Maar ik denk dat het belangrijk is om te beseffen dat er delen in de wereld het veel minder hebben dan wij, en in deze gedeeltes wil ik graag een steentje bijdragen. Ik hoop op een onvergetelijke reis!

Maurits
Hey! Ik ben Maurits van Wezel, 19 jaar en werk sinds dit jaar als werkvoorbereider/tekenaar bij Hoogendoorn Maritieme Betimmeringen en Interieur te Werkendam. Verder volg ik een duale Bachelor Technische Bedrijfskunde bij de NCOI. Naast mijn werk/studie tennis en golf ik. Een ontwikkelingsproject bijwonen in Afrika heeft me altijd al aangesproken, toen ik gevraagd werk voor de werkvakantie pakte ik deze kans dan ook met beide handen aan. In Uganda hoop ik een mooie ervaring te hebben en veel te leren van de locals.

Joost de Jager
Ik ben Joost de Jager, 22 jaar en ik woon in Groot-Ammers. Ik werk met plezier als timmerman bij Schippers en den Hartog bouw. In mijn vrije tijd doe ik veel aan sport. Ik ben sinds dit jaar te vinden op de racefiets en vind het heerlijk om lekker door de polder te rijden en te genieten van de natuur. Ik ben altijd wel in voor iets actiefs en ik hoop in Uganda mijn energie kwijt te kunnen in het helpen van de mensen. In mijn vrije tijd doe ik graag een drankje of iets actiefs met mijn vrienden. De reden dat ik heb gekozen om mee te gaan naar Uganda is om te kunnen voelen en zien hoe goed wij het eigenlijk hebben in Nederland. Ik hoop veel van de mensen in Uganda te leren en ik heb erg veel zin om de mensen daar te helpen.

Jan
Ik ben Jan 34 jaar getrouwd met Gera en we verwachten in februari ons eerste kindje.
In het dagelijks leven ben ik bedrijfsleider bij FMJ Automation in Papendrecht. Ik houd van reizen en gezellige dingen doen met vrienden als bijvoorbeeld uit eten, wat drinken en ons jaarlijkse weekendje weg. Uganda 2018 wordt mijn zesde werkvakantie naar Afrika. Ik heb er enorm veel zin in om weer met een hele nieuwe groep dit avontuur aan te gaan. Ik hoop dat we weer een fantastische ervaring beleven, die we ons leven lang niet vergeten.

Ewout
He, ik ben Ewout Terlouw en ik ben 21 jaar oud. Ik ben inmiddels full-time aan het werk als timmerman bij aannemersbedrijf De Vries en Verburg. Dingen die ik in mijn vrije tijd vooral doe is iets met vrienden of iets wat met voetbal te maken heeft.
Ik ga mee naar Uganda omdat ik het geweldig vind om mijn kennis en liefde over te brengen aan mensen die het veel minder hebben dan ons. Ook ga ik mee, omdat ik het fantastisch vind om met de kinderen die daar leven leuke dingen te doen zoals sporten of spelletjes spelen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Werkgroep

Beste Allemaal, Eindelijk is het zover! De reis is gereserveerd en we zijn klaar om met 17 personen naar Uganda Bukulula te reizen. We gaan dit project in Bukulula steunen samen met de organisatie Livingstone. Met deze blogs hopen we jullie op de hoogte te houden met zowel de voorbereiden en acties als de reis zelf. Blijf vooral ons volgen op Facebook en hier op deze site zodat je op de hoogte blijft van onze acties! Liefs, De Bukulula groep

Actief sinds 30 Aug. 2017
Verslag gelezen: 2868
Totaal aantal bezoekers 26485

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2018 - 18 Augustus 2018

Uganda Bukulula

Landen bezocht: