Boterkoeken te koop!! - Reisverslag uit Groot-Ammers, Nederland van Werkgroep Uganda - WaarBenJij.nu Boterkoeken te koop!! - Reisverslag uit Groot-Ammers, Nederland van Werkgroep Uganda - WaarBenJij.nu

Boterkoeken te koop!!

Door: Geerke de Bruijn

Blijf op de hoogte en volg Werkgroep

16 Mei 2018 | Nederland, Groot-Ammers

Op vrijdagmorgen begon de ochtend al vroeg. Onze keeltjes waren gesmeerd en de auto’s waren volgeladen met boterkoeken. Dankzij bakkerij Vandergrijn stonden we gelukkig geen uren te zwoegen om een lekkere boterkoek te maken. Want geen één boterkoek tipt aan die van bakkerij Vandergrijn.

We begonnen allereerst bij het industrieterrein met verkopen. Op dat moment kom je erachter dat het industrieterrein van Groot-Ammers erg groot is. Terwijl we dozen boterkoeken meesleepte door bedrijven heen, verzorgde we iedereen met een heerlijke boterkoek voor bij de koffie.

Rhode en Geerke waren ondertussen door Mourik B.V. een weg aan het banen met een kist boterkoeken, totdat Aart om de hoek kwam zetten. Die hielp ons van de boterkoeken af door een grote tour te geven. Het leek wel de rommelmarkt van Groot-Ammers: “BOTERKOEKEN TE KOOP! BOTERKOEKEN TE KOOP!”. We zijn Aart erg dankbaar voor zijn hulp.

Ook de mannen kwamen goed van de boterkoeken af, die waren namelijk een damesclub binnen gestapt. Die dames waren natuurlijk zowel blij met de boterkoeken als met de mannen;)

Na het industrieterrein gehad te hebben was Groot-Ammers aan de beurt. Met een grote groep vertrokken we om 18:00 langs de deuren. Het weer werkte niet echt mee… maar dat mocht de pret niet drukken!

Na vele deurknoppen ingedrukt te hebben waren we toch veel boterkoeken lichter. Het uiteindelijke bedrag dat is opgehaald is maar liefst €3000 euro!!

We willen alle bedrijven, en speciaal bakkerij Vandergrijn, bedanken voor hun steun.
We zien uit naar de volgende acties die nog komen voordat we naar Uganda vertrekken.

Groetjes, (of zoals wij het zeggen, dikke Bukulula!)

De Uganda groep

De volgende acties staan op de agenda:
o Rommelmarkt te Groot-Ammers op 2 juni. Een deel van de opbrengst zal bestemd zijn voor het project Bukulula.
o Benefietconcert Uganda met vocalgroep Viviane. Op zaterdagavond 9 juni van
19:30 – 20:30 uur in de Hervormde kerk te Groot-Ammers. Er zal een collecte plaatsvinden voor het project in Bukulula.

We willen ook graag de volgende personen bedanken voor hun gift:
- De diaconie van Hervormde gemeente Groot-Ammers
- Het team van de tentdienst die ons heeft gesteund bij de collecte

Werkgroep

Beste Allemaal, Eindelijk is het zover! De reis is gereserveerd en we zijn klaar om met 17 personen naar Uganda Bukulula te reizen. We gaan dit project in Bukulula steunen samen met de organisatie Livingstone. Met deze blogs hopen we jullie op de hoogte te houden met zowel de voorbereiden en acties als de reis zelf. Blijf vooral ons volgen op Facebook en hier op deze site zodat je op de hoogte blijft van onze acties! Liefs, De Bukulula groep

Actief sinds 30 Aug. 2017