Dag 5: Swingen in de kerk! - Reisverslag uit Bukulula, Oeganda van Werkgroep Uganda - WaarBenJij.nu Dag 5: Swingen in de kerk! - Reisverslag uit Bukulula, Oeganda van Werkgroep Uganda - WaarBenJij.nu

Dag 5: Swingen in de kerk!

Door: Ronald Bloemendal

Blijf op de hoogte en volg Werkgroep

05 Augustus 2018 | Oeganda, Bukulula

Het is zover! De beruchte dag 5. Althans, volgens Aron is dit de beruchte dag waarop velen last zullen krijgen van heimwee en menig traan gelaten zal worden.

Gelukkig was dit niet zo vandaag. Het was een dag van vreugde! Nadat we om 9 uur ontbeten hadden, iedereen zich had opgedoft vertrokken we om 10 uur (we zijn in Afrika dus het werd 20 minuten later) te voet richting de kerk. De kerkdienst was één groot feest met zang en dans waarin wij zelf ook onze eigen dans mochten laten zien voorin de kerk.

Joost de Jager was helemaal in zijn element en was gepromoveerd tot vlagger van de kerk. Na ruim een uur zingen kwam dan toch nog een preek waarbij wij werden toegesproken vanuit Galaten 6. De dominee had een aardig hoog decibel zodat de vertaler het ook kon verstaan. De dienst duurde bijna drie uur wat de meesten toch niet helemaal gewend waren en sommigen namen dus ook de vrijheid om tussen de liederen door soms toch even de ogen te sluiten 

Na de dienst wandelden wij weer terug, genoten wij van een lunch met wederom rijst, spaghetti en vis en begon de middag. De middag was voor iedereen vrij in te vullen. Het zondagmiddag dutje, lezen, spelletjes spelen of met de kinderen foto’s maken. Ook konden we met twee docenten naar het sportveld om te voetballen, ieder koos waar hij/zij zin in had.

Om een uur of 7 werd het eten weer op tafel gezet. Patat, één pan, voor 17 man. Dit was net te weinig voor die enorme trek die wij als Hollanders kunnen hebben dus verscheen het brood en de leverpastei weer op tafel. Nu gaan we nog even uiteen voor Bijbelstudie, dan nog spelletjes doen wellicht weerwolven.

Met weerwolven kunnen we eigenlijk al van te voren raden wie welke rol heeft. Maar dat maakt het spel alleen maar leuker als Theo weer eens gefrustreerd eruit wordt gestemd. Na dit leuke potje kunnen we vervolgens weer heerlijk vermoeid onder onze klamboe te kruipen en naar elkaars gesnurk te luisteren.
Morgen wacht ons weer een mooie en bijzondere dag.

• 05 Augustus 2018 - 19:49

Anja Kooiman :

Hoi hardewerkers, leuk zo jullie reis mee te beleven hoor! K zou best even om t hoekje willen kijken

• 06 Augustus 2018 - 09:00

Leendert En Ria:

Geweldig om te lezen en een foto af en toe.We wensen veel werkplezier toe.En af en toe een moment voor je zelf.Grten uit de Irenestraat

Werkgroep

Beste Allemaal, Eindelijk is het zover! De reis is gereserveerd en we zijn klaar om met 17 personen naar Uganda Bukulula te reizen. We gaan dit project in Bukulula steunen samen met de organisatie Livingstone. Met deze blogs hopen we jullie op de hoogte te houden met zowel de voorbereiden en acties als de reis zelf. Blijf vooral ons volgen op Facebook en hier op deze site zodat je op de hoogte blijft van onze acties! Liefs, De Bukulula groep

Actief sinds 30 Aug. 2017