Dag 12: Hallelujah, amen! - Reisverslag uit Bukulula, Oeganda van Werkgroep Uganda - WaarBenJij.nu Dag 12: Hallelujah, amen! - Reisverslag uit Bukulula, Oeganda van Werkgroep Uganda - WaarBenJij.nu

Dag 12: Hallelujah, amen!

Door: Marilyn Verhoeff

Blijf op de hoogte en volg Werkgroep

12 Augustus 2018 | Oeganda, Bukulula

Zondag.. dat betekent uitslapen!! Rustig wakker worden en onder het genot van een bakkie pleur de dag beginnen. Want als Jan iets in overvloed heeft meegenomen, is het koffie. De planning was dat we netjes 10 uur naar de kerk zouden gaan, maar uiteraard op z’n Afrikaans komen we pas om kwart voor elf aankakken mét de pastoor. Er volgde een vrolijke een vrolijke dienst met veel muziek en dansen.

Het onderwerp was ‘The love of God’ en daar stond de hele dienst dan ook bol van! Onze eigen William ging voor en hij had een boodschap voor ons vanuit Johannes 15:

9 Ik heb jullie liefgehad, zoals de Vader mij heeft liefgehad. Blijf in mijn liefde: 10 je blijft in mijn liefde als je je aan mijn geboden houdt, zoals ik me ook aan de geboden van mijn Vader gehouden heb en in zijn liefde blijf. 11 Dit zeg ik tegen jullie om je mijn vreugde te geven, dan zal je vreugde volkomen zijn. 12 Mijn gebod is dat jullie elkaar liefhebben zoals ik jullie heb liefgehad. 13 Er is geen grotere liefde dan je leven te geven voor je vrienden. 14 Jullie zijn mijn vrienden wanneer je doet wat ik zeg. 15 Ik noem jullie geen slaven meer, want een slaaf weet niet wat zijn meester doet; vrienden noem ik jullie, omdat ik alles wat ik van de Vader heb gehoord, aan jullie bekendgemaakt heb. 16 Jullie hebben niet mij uitgekozen, maar ik jullie, en ik heb jullie opgedragen om op weg te gaan en vrucht te dragen, blijvende vrucht. Wat je de Vader in mijn naam vraagt, zal hij je geven. 17 Dit draag ik jullie op: heb elkaar lief.

Het was echt een hele mooie dienst. William vertelde over Gods liefde die overal bovenuit stijgt. Met Gods liefde zijn we allemaal gelijk, vertelde hij en om dat duidelijk te maken haalde hij een van ons, de muzungu’s, naar voren. Een vrouw die voorheen moslim was, deed ‘confession’ en mocht vooraan haar verhaal vertellen om vervolgens een zegen te ontvangen van o.a. Marilène. Erg bijzonder om van zo dichtbij mee te maken! We hebben zelf nog met de groep vooraan Cornerstone en Amazing Grace gezongen met onze prachtige stemmetjes. Daan had netjes zoals beloofd het shirt van de pastoor aangetrokken (van de shirtjes-ruil vorige week) en stond te shinen in z’n Afrikaanse outfit. Echter was de geur van de pastoor nog niet helemaal uit het shirtje gewassen. Armen naar beneden, Daan!

Na de kerk hebben we onze siësta gehouden. De een door een uiltje te knapen en de ander om lekker een boekje te lezen. Eind van de middag zijn we met elkaar een rondje gaan wandelen en hebben we van de natuur genoten en leuke foto’s gemaakt bij zonsondergang. Vanavond stonden er weer onze geliefde patatjes op het menu, maar… we kregen Hollandse aardappels. We hebben ze toch maar met mayonaise opgegeten.

Terwijl we hier ’s avonds nog een bakkie doen met elkaar, wordt de rust bruut verstoord door een eng beest. Er vliegt een levensgroot insect (echt heel groot) naar binnen die de hele kamer op stelten zet. Tja.. hoort er allemaal bij. Gelukkig kwam Sarah, onze redder in nood, op ons gillen af en stampt het beest koelbloedig dood. Jakkes.

Al met al weer een leuke en leerzame dag!!

Dikke Bukulula!
Marilyn

  • 13 Augustus 2018 - 08:02

    Piet En Arnolda:

    Mooi om jullie verhalen te lezen. Een hele fijne laatste week met elkaar. Hartelijke groeten vanuit Roemenië.

  • 13 Augustus 2018 - 10:42

    Judith Kruit - Livingstone:

    Best top team,
    Super leuk om al jullie verslagen te lezen!
    Heel veel zegen en plezier!
    Een hartelijke groet vanuit Amersfoort!

  • 13 Augustus 2018 - 20:54

    Wilrik En Lianne:

    Zojuist de uitzenddienst teruggekeken. Super om jullie verslagen te lezen. Gods zegen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Werkgroep

Beste Allemaal, Eindelijk is het zover! De reis is gereserveerd en we zijn klaar om met 17 personen naar Uganda Bukulula te reizen. We gaan dit project in Bukulula steunen samen met de organisatie Livingstone. Met deze blogs hopen we jullie op de hoogte te houden met zowel de voorbereiden en acties als de reis zelf. Blijf vooral ons volgen op Facebook en hier op deze site zodat je op de hoogte blijft van onze acties! Liefs, De Bukulula groep

Actief sinds 30 Aug. 2017
Verslag gelezen: 634
Totaal aantal bezoekers 26483

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2018 - 18 Augustus 2018

Uganda Bukulula

Landen bezocht: