Pannenkoeken bakken... - Reisverslag uit Groot-Ammers, Nederland van Werkgroep Uganda - WaarBenJij.nu Pannenkoeken bakken... - Reisverslag uit Groot-Ammers, Nederland van Werkgroep Uganda - WaarBenJij.nu

Pannenkoeken bakken...

Door: Geerke de Bruijn

Blijf op de hoogte en volg Werkgroep

16 April 2018 | Nederland, Groot-Ammers

Dag lieve volgers,

Het is alweer een tijd geleden, maar we zijn terug van weggeweest.
Er staat weer een smakelijke blog klaar over het o zo heerlijke pop-up pannenkoekenrestaurant.

Koopjes doen
Op de vrijdagmorgen zijn er inkopen gedaan voor de pannenkoeken. Bij de groothandel aangekomen waren we klaar om te beginnen. Het begon met 1 kar, maar Rhodé was zo enthousiast dat er al snel 2 karren werden bestuurd.
Wat heb je dan eigenlijk nodig voor een grote dosis pannenkoeken?
Heel veel eieren, grote pakken melk, en een grote bonk met kaas. En niet te vergeten de spek voor de hartige pannenkoeken. En als u het nog lekkerder wilt maken zijn appels erg lekker voor de smaak.

De aftrap
De vrijdagavond begon met 3 pannenkoekenbakkers: Gretha, Jasper en Marja. Daarnaast waren er bedienden vanuit de Afrika groep waarin onze nuchtere Theo en de zorgvuldige Ronald de leiding hadden. De opkomst was hoog, en de druk was groot. De bestelling kwamen binnen, pannenkoeken met spek en kaas vlogen de keuken uit! Maar niettemin was iedereen goed voorzien. Als dessert was er een heerlijke wafel met ijs en een fruitig sausje waar Marilène een expert in bleek te zijn.

Zaterdag was het nog extra spannend, in totaal waren er 3 rondes met volle tafels. Deze avond ontdekte Joost de Jager zijn talenten in de keuken als bakker. Natuurlijk vergeten we de mensen van de afwas niet, Jan-Willem was namelijk niet vies van een sopje. Door de vele rondes was iedereen op elkaar ingewerkt en ontstond er een natuurlijke workflow in de keuken.
Aan het einde van de avond, waarin we moe maar voldaan waren (door de complimenten) hebben we met elkaar €2200,- opgehaald!

Met het team zijn we blij dat we het met elkaar hebben neergezet. We willen de pannenkoekenbakkers bedanken voor hun hulp, en alle mensen die erbij waren betrokken.
We hopen dat jullie genoten hebben van een heerlijke avond.

Lieve groetjes,
Geerke de Bruijn
Werkvakantie groep Uganda 2018

Volgende acties op de agenda:
- High tea (Girls-only) 28 april, 14.30 op een nog nader te bepalen locatie.
Kosten: €10 pp.
Opgeven via de mail: marilene.vd.ree@hotmail.com of via facebook: https://www.facebook.com/werkvakantieuganda/?ref=settings

Wij willen graag de diaconie van de Hervormde Gemeente Groot-Ammers bedanken voor hun gift.

Werkgroep

Beste Allemaal, Eindelijk is het zover! De reis is gereserveerd en we zijn klaar om met 17 personen naar Uganda Bukulula te reizen. We gaan dit project in Bukulula steunen samen met de organisatie Livingstone. Met deze blogs hopen we jullie op de hoogte te houden met zowel de voorbereiden en acties als de reis zelf. Blijf vooral ons volgen op Facebook en hier op deze site zodat je op de hoogte blijft van onze acties! Liefs, De Bukulula groep

Actief sinds 30 Aug. 2017